Week 2

24 mei 2018

Week 2

De tweede week van onze stageperiode is ook alweer begonnen, de eerste week is eigenlijk voorbij gevlogen! Op de vroege maandagochtend waren we onderweg met de fiets naar ons stagebedrijf.

We kregen te horen dat we weer mochten gaan werken met de orchideeën. Zoals we eerder verteld hebben zijn er drie verschillende kassen qua temperatuur, wij mochten gelukkig werken in de kas met een lekkere normale temperatuur waarin je makkelijk kan werken. Grootste deel van de week zijn wij voornamelijk bezig met stokken, het is belangrijk dat de plant goed wordt gestokt zodat hij mooi rechtop staat, hierdoor wordt de kwaliteit een stuk beter. Ook een groot deel van dag bestaat uit het inpakken van de orchideeën, dit gebeurd hier in tweetallen, de een knipt hem inpakklaar en de ander pakt hem in.

Het communiceren met de Brazilianen gaat woordje voor woordje beter, meestal komen we met een hoop gebaren er wel uit. De Braziliaanse werknemers zijn hele spontane leuke mensen en willen het altijd wel gezellig houden tijdens het werken, soms zijn ze dan iets te gezellig en niet meer echt bezig met hun werk.

Na een dag stage zijn we om 5 uur klaar, we pakken onze fiets en rijden terug naar huis, ondertussen begint het dan al langzaam donker te worden. Eenmaal we thuis zijn is het vooral lekker relaxen, even naar de supermarkt gaan of we gaan naar de sportschool die zich in onze straat bevindt. In de supermarkt hebben we een tosti ijzer gekocht, dit is wel nodig want koken kunnen we niet. Meestal is ons avond eten noedels en tosti’s of we gaan met alle gasten uit eten.

Donderdagavond werden we door een ene Jeffrey gecontact om een biertje met ons te doen bij CasaBela, dit is een prima restaurant waar ze willen dat je stevig doordrinkt, bij een halfvol glas komen ze namelijk al bijvullen. Wanneer je de rekening vraagt komen ze weer met een paar flessen bier aanlopen, tja op die manier gaat het hard. Vrijdagavond zijn we weer wat gaan eten en drinken bij CasaBela en uiteindelijk zijn we met zijn alles bij ons huisje gaan zitten en lekker relaxen met een biertje erbij.

Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen, want dat verdienen we wel als we doordeweeks elke dag 6 uur moeten opstaan. We hebben daarna ons huisje opgeruimd en boodschappen gedaan. In de middag hebben we heerlijk in de tuin gezeten met een lekker zonnetje erbij. S ’avonds zijn we naar een Festival geweest waar Fernando & Sorocaba optraden, we hadden geen idee wat we moesten verwachtten maar uiteindelijk was het een geslaagd feestje waar Jorne ook nog eens om 12 uur achttien jaar werd.

1. Marijke Koelewijn:
    18 juni 2018
    Ik heb jullie blog gevonden! Fijn dat het leuk is!