Week 4

7 juni 2018

Week 4
Deze week begon de week goed met een lekke band met Jorne zijn fiets. Stijn ging fietsen naar het bedrijf en Jorne werd opgehaald door onze stagebegeleider met de auto, uiteindelijk is de fiets dinsdag weer gemaakt.

Onze werkzaamheden zijn tot nu toe nog niet echt veranderd, we zijn weer lekker veel bezig met het stokken van de orchideeën, verder ook inpakken en knippen. Deze week is een rustige week, dit komt vooral omdat hier in Brazilië vrachtwagenchauffeurs aan het staken zijn en dus niet rijden over de snelweg. Hierdoor ligt heel veel handel plat, zelfs op de veiling is er niemand te vinden. Op ons bedrijf is het ook te merken.

Woensdagavond zijn wij door onze buurman André (directeur veiling) uitgenodigd om een biertje te komen drinken, hier had hij de belofte gedaan dat we altijd mochten komen zwemmen in zijn zwembad wanneer wij wilden, en toevallig waren we die dag erna vrij wegens een feestdag in Brazilië. We hebben een prima dag gehad bij André in de tuin, een soort van vakantiegevoel was het.

De volgende dag was onze hulp bij het bedrijf alleen in de ochtend nodig omdat er niks meer te doen was, de hele ochtend moesten er duizenden lelies worden weggegooid, dit omdat het niet meer verkocht werd omdat de handel bijna plat lag.

Jorne is in die middag naar de kapper geweest en daar heeft die wel een beetje spijt van want het is toch effe wat anders.

Zaterdag waren we weer uitgenodigd om te gaan voetballen wat we eerder ook al hadden gedaan, we hebben weer laten zien wat we konden en genoeg doelpunten gescoord. Verder sloten we het af met een barbecue en op stap naar een soort van kroeg. Zondag zijn we weer met onze luie kop wezen uitkateren in de zon. Wij zijn normaal gesproken met een groep van 6 stagiaires, deze zondag vertrekken er twee van weer naar Nederland.

1. Marijke Koelewijn:
    18 juni 2018
    Veel plezier met z'n vieren in de laatste helft van jullie stageperiode!