week 3

6 juni 2018 - Rio de Janeiro, Brazilië

Tjaa, week 3 zit er al weer op en wat is het snel gegaan…. Deze week hebben we weer lekker gestokt in de kas. Het meest van de tijd stokken we, naast het stokken hebben we ook planten ingepakt en de allerkleinste plantjes bijgeknipt. Vrijdag hadden we een vrije dag omdat er in het dorp waar wij verblijven een feestdag was.

Donderdag werd er een klein plannetje gemaakt om naar Rio de Janeiro te gaan. In de avond kwamen we met de 6 stagiaires bij elkaar en hebben we van dit plannetje een heus plan gemaakt… De volgende dag vertrokken we 10 uur richting campinas, vanaf Campinas hebben we 8 uur lang in de bus gezeten om in rio te komen. 9 uur kwamen we aan in Rio en moesten we verder met de taxi naar ons hotel. Later kwamen we erachter daar we zwaar opgelicht waren. We hebben toen ingecheckt en in het hotel wat gegeten. Na het eten zijn we gaan wachten tot 12 uur en toen was Stijn jarig, we hebben even gezongen en zijn toen naar bed gegaan.

De volgende dag zouden we rond 10 uur opgehaald worden door een tourings guide, maar hij stond er kwart over 9 al. We hebben snel gegeten en zijn meegegaan. We hebben alles in Rio gezien, maar vind het wel jammer dat we de copo cabana niet overdag hebben gezien. In de avond zouden we met meiden die ook mee gingen met de tour uit gaan, maar zij waren moe en bleven thuis. Toen waren we aan het overleggen waar we heen wilden en hoorde we muziek aan de overkant. Er was een soort festival of zo iets, we besloten hier heen te gaan en het was onverwachts een leuk feest. Zondag hebben we weer de hele dag in de bus gezeten naar huis toe, in de avond nog even uiteten geweest en toen was de week weer om.

1. Marijke Koelewijn:
    18 juni 2018
    Goed dat jullie ook lekker de toerist uithangen