Week 6

23 juni 2018

Op de maandagochtend van onze zesde week alweer moesten we effe beginnen met stokken, daarna hebben de rest van de dag en dinsdagochtend ook bestellingen klaargemaakt. Dinsdagmiddag kregen we te horen dat we op een andere afdeling van het bedrijf gingen lopen, we zijn nu bezig met het poten van de Lely’s. Het is prima werk, en ook wel lekker om bij een ander gedeelte mee te lopen van het bedrijf. Donderdagochtend begon de dag weer super met een lekke band van Jorne! Uiteindelijk vond Jorne het niet zo erg want hij werd opgehaald met de auto door Gé zijn vrouw terwijl Stijn lekker mocht gaan fietsen. Vrijdagmiddag hebben we nog even aan onze opdrachten gezeten voor school.

Vrijdagavond zijn weer eerst wezen eten, bij dat restaurant kwamen we een ene Nico (25jaar) tegen die heeft bij ons gezeten, hij is hier een week voor zijn werk. We hebben hem ook uitgenodigd om zaterdagavond mee te gaan met ons naar een feest. Verder hadden we vrijdag avond nog een role (huisfeest) bij Rebecca en Scott van der Spek thuis, hier werden weer genoeg caipirinha's gedronken... Ook moesten we hier onze verkleed spullen uitkiezen voor de dag erna, want zaterdagavond hadden we een feest in Holambra, foto’s zijn bijgevoegd. Op onze zaterdag zijn we weer eerst gaan voetballen met onze Braziliaanse vrienden, dit keer waren alle teams gemixt, dus iedereen zat in een ander team. Natuurlijk was het team van Jorne de topfavoriet en die hebben het laten zien ook door alles te winnen, foto's zijn bijgevoegd. Het feest op zaterdagavond ging nog tot de late uurtjes door met nog een heel apart einde, we zaten een andere Nederlandse stagiair die hier al bijna 20 weken is een klein beetje uit te dagen om een vrouw aan de haak te slaan, dus uiteindelijk kwam het er van, bleek het een travestiet te zijn wat hij niet door had terwijl wij het al van een kilometer afstand kon zien, we hebben op de grond gelegen van het lachen. Zondag hebben we goed uitgeslapen en verder in een café het WK gekeken waar Brazilië hun eerste wedstrijd speelden, hier waren ze voor de wedstrijd nog vrolijk en enthousiast en daarna toch aardig chagrijnig na een gelijkspel tegen Zwitserland.

1. Marijke Koelewijn:
    25 juni 2018
    By far de meest bijzondere blog ooit.